FOTORADARY A VÁŽNICA - 04.07.2017
MDSR podmienilo realizaciu Vážnice Dvorianky v roku 2019 - 04.10.2018
Vybraný zhotovitel na realizaciu - 09.10.2017
STAV - VÁŽNICA - FOTORADARY
FOTO-RADARY a 24 hodinové váženie kamionov v obci Dvorianky
Výstavba vážnice na ceste I/79 Dvorianky a osadenie fotoradarov !
Zákazka obsahuje okrem váženia kamionov aj úsekove meranie rychlosti na Hlavnej ulici.
SSC zverejnilo 01.07.2017 na portále UVO súťažne podklady na verejné obstaravanie na "Výstavba vážnice na ceste I/79 Dvorianky".
Názov zákazky: Výstavba vážnice na ceste I/79 Dvorianky
Obstarávateľ: Slovenská správa ciest
Možnosť prihlásenia do: 25.07.2017 09:07
Cena: 800.000 EUR
Termín realizácie od: 30.08.2017
Termín realizácie do: 15.12.2017
UVO:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/409292
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dokumentov/detail/840843
Názov predmetu zákazky: „Výstavba vážnice na ceste I/79 Dvorianky“
Stručný opis predmetu zákazky:
Predmetom zákazky je vybudovanie systému na nepretržité 24- hodinové
monitorovanie dopravy na ceste I/79 Dvorianky, so zameraním na
identifikáciu vozidiel prekračujúcich povolené parametre (nápravový tlak,
celková hmotnosť, dĺžka, šírka a výška jazdnej súpravy), identifikáciu
vozidiel porušujúcich pravidlá cestnej premávky - nedodržaním max.
povolenej rýchlosti (meraním okamžitej rýchlosti a meraním priemernej
rýchlosti v označenom úseku), porušením zákazu predchádzania a prikázaného
smeru jazdy.
B.1 OPIS PREDMETU ZÁKAZKY
Predmetom tejto zákazky je vybudovanie systému na nepretržité 24-hodinové monitorovanie dopravy na ceste I/79 Dvorianky so zameraním na identifikáciu vozidiel prekračujúcich povolené parametre (nápravový tlak, celková hmotnosť, dĺžka, šírka a výška jazdnej súpravy), identifikáciu vozidiel porušujúcich pravidlá cestnej premávky - nedodržaním max. povolenej rýchlosti (meraním okamžitej rýchlosti a meraním priemernej rýchlosti v označenom úseku), poručením zákazu predchádzania, a prikázaného smeru jazdy. Na základe prejazdu systémom je vodič informovaný prostredníctvom informačných tabúľ o hodnote prekročenia povolenej hodnoty identifikovaného parametra. Všetky údaje o prejazde vozidiel sú ukladané na HDD priemyselného počítača, ktorý je súčasťou tohto systému. Súčasťou dodávaného systému bude aj systém monitorujúci intenzitu hluku a systém monitorujúci emisie v ovzduší zapríčinené cestnou dopravou.
Uvedené je potrebné zabezpečiť aj na základe plnenia Uznesenia vlády č. 601 zo dňa 04. novembra 2015 k Analýze sociálno-ekonomickej situácie okresu Trebišov a návrhy na zlepšenie sociálnej a hospodárskej oblasti, konkrétne:
B.12. zintenzívniť realizáciu opatrení na elimináciu preťažených nákladných vozidiel na ceste I/79, vykonaním kontrol zaťaženia nákladných vozidiel.
1. Požadované funkcie systému:
- jednoznačná identifikácia nadlimitných vozidiel bez obmedzovania ostatných účastníkov cestnej premávky prostredníctvom kamerového systému s funkciou ANPR;
- jednoznačná identifikácia vozidiel porušujúcich okamžitú a priemernú rýchlosť vozidiel v označenom úseku bez obmedzovania účastníkov cestnej premávky prostredníctvom kamerového systému s funkciou ANPR;
- jednoznačná identifikácia vozidiel porušujúcich prikázaný smer jazdy a zákaz predchádzania bez obmedzovania účastníkov cestnej premávky prostredníctvom kamerového systému s funkciou ANPR;
- automatické meranie úrovne hluku z cestnej dopravy;
- automatické meranie parametrov kvality ovzdušia;
- automatické meranie meteorologických parametrov;
- implementácia dát získaných z monitorovacích systémov do už existujúcej dispečerskej aplikácie;
- otvorený, modulárny systém s možnosťou dopĺňania funkcionalít bez potreby zásadných zásahov do existujúceho systému;.
- možnosť typového schválenia a úradného overenia dodávaných systémov merania hmotnosti a rýchlosti.
2. Opis požadovaného systému:
Monitorovací systém musí zabezpečovať snímanie parametrov všetkých prechádzajúcich vozidiel v oboch smeroch (okrem iného: klasifikačná trieda, rozmery vozidla, zaťaženie náprav, celková hmotnosť, okamžitá rýchlosť, priemerná rýchlosť v úseku, jazdný pruh, smer jazdy a iné.) a identifikáciu vozidiel rozpoznaním EČV a zosnímaním fotografie so zaznamenaním času prejazdu v jazdnom pruhu. Pri zistení prekročenia limitných hodnôt musí byť vytvorený záznam obsahujúci časovú značku, namerané údaje, rozpoznaný text EČV, fotografiu vozidla a zapísaný do databázy na server. Verifikácia záznamov v databáze musí byť zabezpečená digitálnym podpisom. Monitorovací systém musí zabezpečiť automatické snímanie meteorologických parametrov, hluku a parametrov kvality ovzdušia a ich archiváciu v databáze na serveri.
3. Požadované práce, podrobný rozsah prác
- výstavba systému monitorovania dopravného prúdu s funkciou identifikácie vozidiel porušujúcich limitné hodnoty sledovaných parametrov - pre každý jazdný smer;
- rozpoznávanie textu evidenčných čísel vozidiel (EČV) pre každý jazdný smer, jeho implementácia do databázy systému;
- výstavba informačných tabúľ s meraním okamžitej rýchlosti;
- výstavba systémov monitorujúcich meteorologické parametre;
- výstavba systémov monitorujúcich úroveň hluku z cestnej dopravy;
- výstavba systémov monitorujúcich parametre kvality ovzdušia diaľkový monitoring technológie;
- nosné oceľové konštrukcie a základy;
- káblové trasy, pokládky napájacích a komunikačných káblov metalických aj optických;
- zriadenie prípojok k zdrojom elektrickej energie;
- úprava zvislého a vodorovného dopravného značenia;
- spracovanie projektovej dokumentácie (PD) v stupňoch nevyhnutných pre realizáciu zákazky.
4. Technické požiadavky:
4.1 Všeobecne:
• Ponúkané zariadenie musí spĺňať všetky predpisy, zákony a normy platné v Slovenskej republike (SR) a Európskej únii (EÚ).
• Systém musí byť integrovateľný do existujúceho systému a formát a rozsah poskytovaných dát musí byť kompatibilný s výstupmi existujúceho systému.
• Systém musí umožňovať typové schválenie.
• Súčasťou ponuky musí byť aj zabezpečenie dopravného značenia (trvalé, dočasné, zvislé, vodorovné) vrátane projektovej dokumentácie (PO), jej schválenia a vyjadrení dotknutých orgánov.
• Súčasťou ponuky musí byť projektová dokumentácia (DVP, DSV, ...) vrátane geodetického zamerania a inžiniering - Zabezpečenie vstupných podkladov, prieskumov, odborných posudkov a stanovísk, zastupovanie investora pri územnom konaní, stavebnom konaní a kolaudačnom konaní, zabezpečenie podkladov pre potrebné povolenia vrátane podkladov pre územné rozhodnutie, stavebné povolenie a kolaudačné rozhodnutie, a iné, minimálne v rozsahu - zisťovanie majiteľov dotknutých pozemkov, schválenie PO DZ, vybavenie povolenia správneho orgánu na osadenie DZ, stavebný dozor.
• Zálohovanie dát so zariadenia minimálne po dobu 24 hodín od výpadku napájania.
• Bezpečnostná kamera s nočným snímaním monitorujúca technológiu systému.
• Modularita systému.
• Zabezpečenie komunikácie (vzdialený dátový prístup) s centrálnym serverom - zriadenie a prevádzkovanie komunikačnej linky nie je súčasťou dodávky.
4.2 Merané a evidované údaje:
• Dátum a čas prejazdu, Kategória vozidla (v zmysle zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách v spojení s NV SR č. 403/2005 Z. z. o najväčších prípustných rozmeroch a najväčšej prípustnej hmotnosti niektorých vozidiel v znení NV SR č. 363/2006 Z. z.), Okamžitá rýchlosť vozidla, Rozmery vozidla (šírka, výška, dĺžka), Nápravová hmotnosť, Počet náprav, Vzdialenosť náprav, Celková hmotnosť vozidla, Počet kolies na náprave, Detekcia dvojmontáže, Jazdný pruh, Smer jazdy.
• Identifikácia prekročenia limitnej hodnoty sledovaného parametru (celková hmotnosť, zaťaženie jednotlivých náprav a skupiny náprav, rozmery vozidla, okamžitá rýchlosť, priemerná rýchlosť v sledovanom úseku, porušenie zákazu predchádzania, porušenie prikázaného smeru jazdy).
• Meteorologické údaje: rýchlosť a smer vetra, teplota ovzdušia, relatívna vlhkosť, tlak vzduchu, množstvo a typ zrážok, viditeľnosť, intenzita solárneho žiarenia, teplota povrchu vozovky, výška vody na vozovke, stav povrchu vozovky, priľnavosť, teplota vzniku námrazy, percento námrazy.
• Parametre kvality ovzdušia: CO, O3, SO2, NO/NO2NOX.
• Hladina hluku.
4.3 Technické údaje:
Meranie hmotnosti, zaťaženia, rozmerov, rýchlosti:
• Rozsah merania hmotnosti: 1500 kg - 20 000 kg na nápravu
• Monitorovanie (meranie) realizované obojsmerne
• Presnosť váženia 8+(7) v zmysle COST 323 - meranie celkovej hmotnosti a zaťaženie náprav, resp. skupiny náprav: 7%-14 %
• Prejazdová rýchlosť: 20 km/h - 100 km/h
• Inštalácia snímačov do obrusnej vrstvy
• Teplotný rozsah snímačov: -40°C až +80°C
• Meranie dĺžky - chyba merania: ±0,6 m
• Meranie šírky - chyba merania: ±0,1m
• Meranie výšky - chyba merania: ±0,06 m
• Meranie okamžitej a priemernej rýchlosti - chyba merania: ±3 km/h (pre v<100km/h), ± 3 % (pre v>100 km/h)
• Rozpoznanie textu EČV - úspešnosť rozpoznania pri optimálnych podmienkach 92 % --98 %
Monitorovanie meteorologických parametrov:
• Teplota ovzdušia - presnosť ±0,1°C, rozsah merania -65°C až +70°C
• Vlhkosť vzduchu - presnosť ±10/0 RH, rozsah merania O až 100 % RH
• Rých losť vetra, smer vetra
• Tlak vzduchu - presnosť ±0,2 hPa/mb (-40°C až +60°C), rozsah merania (750 -1050) hPA/mb
• Teplota povrchu vozovky - presnosť ±0,1°C (v rozsahu -20°c až +20°C, inak ±0,2°C), rozsah merania -40°C až +0°C
• Teplota vzniku námrazy - presnosť ±0,5°C (v rozsahu 0°C až +2,5°C, inak 20 % priemernej hodnoty, rozsah merania -40°C až +0°C
• Výška vody na vozovke - presnosť 0,2 mm do 3 mm, lepšie ako ±30 %, rozsah merania 0 až 10000 ^m