Váženie kamionov

VAŽENIE KAMIONOV - STAV - Základne informacie

 

Váženie - úradné meranie najväčších prípustných rozmerov vozidiel a jazdných súprav, najväčších prípustných hmotností vozidiel a jazdných súprav, ďalších technických požiadaviek na vozidlá a jazdné súpravy v súvislosti s hmotnosťami a rozmermi a označovaním vozidiel a jazdných súprav podľa nariadenia vlády SR č. 349/2009 z 8.júla 2009 zabezpečuje aj SSC a to na cestných komunikáciách vo svojej správe (cesty I. triedy).
 
Meranie vozidiel sa vykonáva na základe ustanovenia § 8 ods. 9 zákona č. 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách (cestný zákon) v znení neskorších predpisov.
 
Meraním vozidiel sa zisťuje dodržiavanie prípustných rozmerov a hmotností vozidiel ustanovených v zákone 725/2004 Z.z. o podmienkach premávky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách.
 
Účel kontroly:
-zamedziť nadmernému opotrebovaniu cestných komunikácií, ktoré má negatívny dopad na ich životnosť a prevádzkyschopnosť,
-zamedziť preťažovaniu vozidiel
 

Merania sa vykonávajú  prenosnými osovými váhami na vytipovaných kontrolných stanovištiach cestných komunikácií v správe SSC, vo vnútrozemí SR, v spolupráci s Policajným zborom.

 

PROBLEMATIKA VÁŽENIA:

http://drahovsky.blog.sme.sk/c/260891/Vazenie-nakladnych-vozidiel-na-Slovensku.html

Za petičný výbor požadujeme pravidelne vážiť kamiony.

 

 

OUDKE - 19.06.2013 

Podnet presunutý na SSC IVSC KE.

OUDKE-25.06.2013

 

 

MOST 21 ton - na ceste I/79

Na ceste I/79 medzi obcami Dvorianky a Hriadky (18 – 22 km) sa nachadza most oznaceny dopravnou znackou B25 - zakaz vjazdu vozidiel alebo suprav vozidiel, ktorych hmotnost presahuje vyznacenu hranicu – 21 ton nizsie foto 3D mapa mosta.  Pri dopravnej znacke na uvedenom moste B25 ( 21 ton ) sa pri jazdnej suprave obmedzenie okamzitej hmotnosti vztahuje na jednotlive vozidla supravy.

 

Po uvedenom useku cesty I/79 je realizovana tranzitna medzinarodna kamionova doprava na trase Polsko – Madarsko a teda po tomto useku cesty  I/79 jazdia kamiony - jazdna suprava nakladneho automobilu (tahaca) s navesom alebo privesom, pricom naves je pripojne nemotorove vozidlo s velkou prepravnou kapacitou a s tahacom teda tvori jazdnu supravu, schopnu prevazat naraz az cez 30 ton nakladu. Podla zdroja “Trendy v nakladnej doprave v Europe a na Slovensku - Ing. Peter Restei, referent Odboru dopravy Uradu KSK - 2011” celkove hmotnosti nakladnych vozidiel dosahuju v sucasnosti az cca 40 ton.


Ako to teda je ?

1. Ako je z organizacneho hladiska riesena doprava  v useku cesty I/79 na moste (18-22 km) s  dopravnou znackou B25 (21t) a to vzhladom na tuto dopravnu znacku, ktora zakazuje  vjazd vozidiel alebo suprav vozidiel, ktorych hmotnost presahuje 21 ton (pri jazdnej suprave sa obmedzenie okamzitej hmotnosti vztahuje teda na jednotlive vozidla supravy)  a skutocnosti, ze celkove hmotnosti nakladnych vozidiel dosahuju v sucasnosti az cca 40 ton  - minimalne jazdna suprava  je schopna prevazat naraz az 30 ton nakladu, co je teda na jedno  vozidlo supravy viac ako 21 ton ?

2. Je toto sucasne riesenie dopravy v uvedenom useku cesty I/79 na moste (18-22 km) s dopravnou znackou B25 (21t) vzhladom na sucasne hmotnosti nakladnych vozidiel cca 40 ton vyhovujuce ?

3. Nemaju byt organizaciou dopravy tazke nakladne kamiony prevysujuce na jedno vozidlo supravy 21 ton odklonene na inu trasu a to v dostatocnej vzdialenosti od tohto mosta (cesty I/79 18-22 km) ?

4. Ma ministerstvo informacie o kontrolnych uradnych meraniach najvacsich pripustnych hmotnosti vozidiel a jazdnych suprav, dalsich technickych poziadaviek na vozidla a jazdne supravy v suvislosti s hmotnostami a rozmermi podla nariadenia vlady SR c. 349/2009 z 8.jula 2009 v tomto useku cesty I/79 (18-22 km) ?